Drankspellen onder de jeugd

Dat drankspellen onder de jeugd flink gebruikt wordt om snel dronken te worden is algemeen bekend. Het gaat niet altijd om zo snel mogelijk dronken worden, maar door gewoon ontzettend veel plezier eraan te beleven met zoveel mogelijk vrienden. Daarom hebben wij voor jullie hier een aantal ontzettend leuke drankspellen op een rij voor jullie gezet.

Flunkyball

Flunkyball is een Duits drinkspel dat buiten gespeeld kan worden. In dit spel worden twee teams gevormd met een gelijk aantal spelers, die tegenover elkaar staan ​​met een fles water in het midden. Bovendien heeft elke speler een blikje bier van een halve liter voor zich. Elk team gooit om de beurt waterflessen naar zich toe, wanneer deze is omgestoten kan de aanvaller zijn blikje oppakken en drinken. Zodra de verdediger de bal heeft opgepakt, de fles rechtop heeft gezet moet de aanvaller stoppen met drinken. Het eerste team dat leeg gaat, kan het spel winnen!

bron: Unsplash

Stef stuntpiloot

De hoofdpersoon van dit spel is Stef, een professionele stuntpiloot. Stef zit in een klein rood vliegtuigje, vastgemaakt aan een vliegende arm. Deze arm en het vliegtuig vormen het middelpunt van het speelveld, omringd door de kippenhokken van de vier spelers.


Stef vloog verwoed over of over het kippenhok. Als het je kippenhok nadert, probeer het dan met een weegschaal boven je kippen te tillen. Anders verlies je een schijf. Defensieve zwaaien zijn nuttig, maar niet genoeg. Het is nog leuker als je Stef kunt slaan zodat zijn volgende duik op de kip van een andere speler terechtkomt! Als de speler al zijn kippen (fishes) kwijt is, heeft hij verloren en dat bekend gewoon atten!

Zappen

Alle spelers zijn het van tevoren eens over een bepaald type persoon op de televisie. Bijvoorbeeld: een kale man, een blond meisje, enz. Vervolgens worden de dobbelstenen één voor één gegooid en moet de speler het extra nummer kiezen dat met de afstandsbediening is verkregen. Dan, wanneer het afgesproken type op televisie wordt uitgezonden, moet de speler alcohol drinken.

Kaartje blazen

Plaats speelkaarten op de glas- of bierfles. Elke speler probeert om de beurt een aantal kaarten uit de fles/het glas te knallen. Als je niets of alles blaast, moet je drinken. Het is natuurlijk beter om zo min mogelijk kaarten achter te laten voor de volgende.

bron: Unsplash

Circle of Death

De regels van Circle of death zijn wat lastiger dan andere spellen, dus dat vereist een flinke uitleg!

De startspeler neemt een kaart uit de cirkel des doods. Het is de bedoeling dat de cirkel op geen enkel moment wordt onderbroken. De cirkel moet een doorlopende cirkel blijven. In het begin is het geen probleem als je een kaart neemt. Later, wanneer het aantal resterende kaarten laag is, wordt het moeilijk! Als je eenmaal een kaart hebt geselecteerd, kun je deze een beetje verplaatsen, zolang deze maar binnen het juiste bereik blijft. De kaart die je als eerste aanraakt, is de kaart die je neemt. Als je toch nog een andere kaart wilt pakken mag dat niet! Wanneer de cirkel is verbroken, moet de persoon die dit doet het bierglas in het midden van de tafel in één keer leegmaken. Als dit gedaan is, is het spel afgelopen.


Wat te doen met de kaart die je hebt genomen? Bij het trekken van een kaart kijkt de speler naar de afbeelding en kan iedereen hem zien. De speler voert dan onderstaande opdracht uit en legt de kaart met de afbeelding naar beneden op het bierglas. Elke speler legt dus altijd een kaart op het bierglas. De regel hier is dat elke kaart die je plaatst minstens één zijde heeft die uitsteekt uit de kaart waarop je hem plaatst. Het maakt niet uit hoeveel het uitsteekt, als het maar uitsteekt. Dus je krijgt uiteindelijk een heleboel hele grote kaarten op een bierglas. Als je kaart valt als je hem neerlegt, een deel van de waaier of de hele waaier valt, moet je het glas in één keer leegmaken. Ook nu is het spel afgelopen. Als je je kaart neerlegt maar niet aan één kant van de kaart(en) eronder uitsteekt, moet je hem repareren, wat meestal niet eenvoudig is.

De volgende commando’s horen bij de kaarten

  • 2 tot 6 ROOD: het aantal kaarten komt overeen met het aantal slokjes dat je geeft, kan over veel mensen worden verdeeld;
  • 2 t/m 6 ZWART: het getal op de kaart is het aantal kopjes/slokjes dat je zelf moet drinken;
  • 7: Geen klachten, zet het gewoon op de ventilator
  • 8: Je kunt deze kaart met de afbeelding naar beneden voor je zien liggen, de volgende beurt met de afbeelding naar beneden op de waaier, zonder kaarten te nemen. Je kunt het ook meteen verwijderen
  • 9: Nine Rime: De speler neemt een kaart waarop een woord staat waarop de volgende speler een woord moet zeggen dat rijmt. Dan zegt de volgende speler een rijmwoord. Dit gaat door totdat iemand het ergens niet snel genoeg weet (2-5 seconden), iemand een al genoemd woord zegt of een woord zegt dat niet rijmt. Deze speler neemt een slokje
  • 10: volgende speler slaat beurt over
  • Boer: Niets aan de hand, zet het gewoon op de ventilator
  • Vrouw: Drankje: iedereen zou een slokje moeten nemen
  • Heer: Categorie: De speler neemt een kaart van het type dat iedereen een ander woord moet zeggen. Bijvoorbeeld kleur: jij noemt rood, de volgende zegt groen, etc. Wanneer iemand een woord zegt dat niet juist is in deze categorie, een woord al is gezegd of het niet op tijd weet, moet de persoon een slok nemen.
  • Aces: Regels: De speler neemt een kaart die de spelregels bepaalt. In principe kan het van alles zijn, maar het zou een algemene regel moeten zijn die voor iedereen geldt. Het idee is om het anderen moeilijk te maken om kaarten op fans te plakken of ze vaker te laten drinken. Overweeg bijvoorbeeld om een ​​kaart op de stapel te leggen met één oog dicht. Of elke slok die je met je linkerhand moet nemen. Elke keer dat hij een regel overtreedt, moet hij een slok nemen.